Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Od szkoleń, tak jak od każdej inwestycji, należy oczekiwać mierzalnych rezultatów
Świat szkoleń i rozwoju został wzbogacony o nową przestrzeń online’ową. Warto mierzyć efektywność, prowadzić ewaluację firmy szkoleniowej, trenerów wewnętrznych dla wszystkich formatów. Dzięki temu zdobędziemy  argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, a w duchu continous improvement zyskamy bodziec do doskonalenia tych procesów.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Przez rynek szkoleniowy przetoczyła się prawdziwa rewolucja cyfrowa. Organizacje i  instytucje, które do zamawiały i prowadziły  szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej błyskawicznie rozpoczęły poszukiwania alternatywnych form wspierania, edukowania i rozwijania pracowników. Dziś treningi i warsztaty online oraz webinary to standard, a nie nowinka technologiczna.

W zawiązku z licznymi zmianami pojawiły się jednak wyzwania: w jaki sposób mieć pewność, że szkolenia oraz inne działania rozwojowe realizowane do tej pory w formule np. dwudniowej a obecnie skompresowane do np. 2-4 godzin szkolenia przyniosą Organizacji oczekiwane korzyści i rezultaty?

W jaki sposób sprawdzić, czy inwestowane w rozwój pracowników środki zwrócą się Instytucji? I wreszcie, w jaki sposób ustalać cele i rezultaty działań rozwojowych online zarówno w działach szkoleń wewnętrznych oraz z zewnętrznymi partnerami?

Odpowiedzi na te pytania dostarcza warsztat z ewaluacji działań rozwojowych online.

Organizacje intensywnie inwestują w rozwój pracowników, niestety bolączką wielu firm jest to, że nawet najlepsze szkolenie nie gwarantuje, że uczestnicy po jego zakończeniu trwale i z przekonaniem zastosują poznane podczas szkoleń rozwiązania. Co więcej, wielu uczestników deklaruje, że choć szkolenie spełniło ich oczekiwania na poziomie zainteresowania nie bardzo potrafią przełożyć wnioski z aktywności szkoleniowych na swoją rzeczywistość zawodową. W odpowiedzi na te dylematy, zaprojektowaliśmy szkolenie oparte na metodologii ewaluacji szkoleń, a zatem szkolenie które w kilku prostych krokach daje odpowiedź na pytania:

  • jak trafnie dobrać szkolenia do grup docelowych?
  • jak planować inwestycje szkoleniowe aby efektem tych planów był zwrot z inwestycji oraz zwrot z oczekiwań?
  • jak ustalić wskaźniki szkoleniowe, z których rozliczymy trenerów / podwykonawców po zrealizowanych warsztatach?
  • jak zarządzać projektami szkoleniowymi przed, po i w trakcie w odniesieniu do poszczególnych poziomów ewaluacji (badanie efektywności szkoleń)?
  • w jaki sposób rozmawiać z biznesem/ z osobami decyzyjnymi o istocie działań rozwojowych?

Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób wesprzeć pracowników w nabywaniu kompetencji oraz co zrobić, aby pracownicy zmieniali swoje postawy i stosowali nabyte podczas szkoleń umiejętności po powrocie do pracy.

Grupa docelowa:
Szkolenie specjalistyczne dedykowane jest pracownikom HR, pracownikom działów personalnych, osobom koordynującym projekty rozwojowe w organizacjach oraz HR business partnerom.

Szkolenie rozwija następujące kompetnecje:

  • kierowanie projektami rozwojowymi
  • poznanie nowoczesnych metod ewaluacji szkoleń
  • porównanie wiodących na rynku narzędzi w zakresie ewaluacji
  • dobieranie wskaźników do poszczególnych projektów rozwojowych
  • egzekwowanie standardów ewaluacji od podwykonawców  / firm szkoleniowych
  • współpracę z biznesem w zakresie uzasadniania rangi projektów rozwojowych, umiejętność prezentowania rezultatów projektów rozwojowych

Organizacje intensywnie inwestują w rozwój pracowników, niestety bolączką wielu firm jest to, że nawet najlepsze szkolenie nie gwarantuje, że uczestnicy po jego zakończeniu trwale i z przekonaniem zastosują poznane podczas szkoleń rozwiązania. Co więcej, wielu uczestników deklaruje, że choć szkolenie spełniło ich oczekiwania na poziomie zainteresowania nie bardzo potrafią przełożyć wnioski z aktywności szkoleniowych na swoją rzeczywistość zawodową. W odpowiedzi na te dylematy, zaprojektowaliśmy szkolenie oparte na metodologii ewaluacji szkoleń, a zatem szkolenie które w kilku prostych krokach daje odpowiedź na pytania:

  • jak trafnie dobrać szkolenia do grup docelowych?
  • jak planować inwestycje szkoleniowe aby efektem tych planów był zwrot z inwestycji oraz zwrot z oczekiwań?
  • jak ustalić wskaźniki szkoleniowe, z których rozliczymy trenerów / podwykonawców po zrealizowanych warsztatach?
  • jak zarządzać projektami szkoleniowymi przed, po i w trakcie w odniesieniu do poszczególnych poziomów ewaluacji (badanie efektywności szkoleń)?
  • w jaki sposób rozmawiać z biznesem/ z osobami decyzyjnymi o istocie działań rozwojowych?

Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób wesprzeć pracowników w nabywaniu kompetencji oraz co zrobić, aby pracownicy zmieniali swoje postawy i stosowali nabyte podczas szkoleń umiejętności po powrocie do pracy.

Grupa docelowa:
Szkolenie specjalistyczne dedykowane jest pracownikom HR, pracownikom działów personalnych, osobom koordynującym projekty rozwojowe w organizacjach oraz HR business partnerom.

Szkolenie rozwija następujące kompetnecje:

  • kierowanie projektami rozwojowymi
  • poznanie nowoczesnych metod ewaluacji szkoleń
  • porównanie wiodących na rynku narzędzi w zakresie ewaluacji
  • dobieranie wskaźników do poszczególnych projektów rozwojowych
  • egzekwowanie standardów ewaluacji od podwykonawców  / firm szkoleniowych
  • współpracę z biznesem w zakresie uzasadniania rangi projektów rozwojowych, umiejętność prezentowania rezultatów projektów rozwojowych

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe

  • Efektywność szkolenia stacjonarnych vs. online
  • Na jakie rezultaty kontraktować poszczególne formaty online:
  • Webinar
  • Team building Online
  • Warsztat online
  • Trening online
  • Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff’a
  • Wskaźniki ROI vs ROE. Czy da się adoptować te wskaźniki do planowanych działań online?
  • Wyzwania przed HR: jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań

2. Przegląd najpopularniejszych metod ewaluacji działań rozwojowych w kontekście planowanych działań online

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów

5. Case – studies

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
  • Follow up – poziom zaangażowania jako miernik rezultatów w online
  • Arkusz diagnozy online – autorskie narzędzie Gammy

1. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • Efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff’a Wskaźniki ROI vs ROE Wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

2. Wielka szóstka –  przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów

5. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • Pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji Chunking – kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji – techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka – w jaki sposób prezentować i uzasadniać przed Zarządem rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem biznesu?

  • Język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji Programatory lingwistyczne – pozytywne i negatywne Korzyści vs wyobrażenia – argumentacja perswazyjna Techniki pamięciowe

1. Potrzeby rozwojowe vs. potrzeby szkoleniowe – identyfikacja i diagnoza

  • ­Potrzeby uczestników
  • ­Potrzeby przełożonych
  • ­Potrzeby organizacji

2. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • Efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
  • Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff’a
  • Wskaźniki ROI vs ROE
  • Wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

3. Wielka szóstka – przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

4. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

5. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
  • Psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian – jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?

6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • Pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
  • Pilność i ważność informacji
  • Chunking – kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji – techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka – w jaki sposób prezentować i uzasadniać przed Zarządem rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem biznesu?

  • Język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
  • Programatory lingwistyczne – pozytywne i negatywne
  • Korzyści vs wyobrażenia – argumentacja perswazyjna
  • Techniki pamięciowe

8. Case – studies.

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Amerykańskie firmy wydają ogromne sumy na szkolenia i edukację pracowników – 160 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych i blisko 356 miliardów dolarów globalnie w 2015 r. – w opinii decydentów nie uzyskują one dobrego zwrotu z tej inwestycji.

Szkolenie związane z:
  • badanie efektywności szkoleń
  • badanie potrzeb szkoleniowych
  • projektowanie i realizacja szkoleń

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • szacowanie trafności w wyborze realizowanych projektów rozwojowych
  • wzrost świadomości wydatkowania  budżetów szkoleniowych – w jaki sposób efektywnie zarządzać budżetem?
  • umiejętność egzekwowania od firm zewnętrznych najwyższych standardów w zakresie ewaluacji
  • wzrost świadomości w zakresie metod ewaluacji oraz zarządzania wiedzą i umiejętnościami pracowników po powrocie ze szkolenia do organizacji
  • zwrot z inwestycji – w jaki sposób zarządzać projektami szkoleniowymi, aby szkolenie było inwestycją a nie kosztem.
  • maksymalizacja zysków – jak powiązać szkolenie z celami organizacji w formie kaskadowej.
  • wzrost konkurencyjności organizacji na rynku wraz ze stosowaniem najbardziej efektywnych i najnowszych metod ewaluacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność diagnozy: jakie działania rozwojowe są najbardziej efektywne dla organizacji?
  • diagnozowanie potencjału pracowników oraz weryfikacja kluczowych kompetencji, które mają zostać trwale zaimplementowane w pracy po przebytych kursach.
  • umiejętność powiązania celów strategicznych organizacji z celami szkolenia
  • biegłość w egzekwowaniu standardów od firm szkoleniowych, stawianie celów i oczekiwań podwykonawcom
  • wypracowanie spójnych standardów komunikacji z decydentami w organizacjach,  uzasadnianie ważności i jakości realizowanych projektów rozwojowych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • efektywniejsza współpraca pomiędzy działami HR a pozostałymi działami w organizacjach
  • umiejętność powiązania tematyki, zakresu i celów stawianych  szkoleniom z celami biznesowymi organizacji
  • efektywne szacowanie budżetów szkoleniowych, co wpływa nie tylko na zwrot z inwestycji ale i na oszczędność czasu
  • bezpieczeństwo w zakresie  kontroli rezultatów działań szkoleniowych oraz umiejętność w stawianiu celów podwykonawcom
  • pełna kontrola nad wskaźnikami – zarówno podczas doboru wskaźników jaki i podczas weryfikacji, na ile osiągnięty wskaźnik będzie przekładał się na realizacje celów
  • samowystarczalność organizacji i HR w zakresie koordynacji realizowanych projektów
Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Agile – zwinne zarządzanie projektami dla HR – warsztat online

Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.

2024-04-23
23 kwietnia 2024 - 24 kwietnia 2024
2024-04-24
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Po raz pierwszy znaleźliśmy się w sytuacji równowagi sił pomiędzy rekruterem a kandydatem. Dotyczy to zarówno  stanowisk wymagających specjalistycznej wiedzy, kompetencji jak i tych, na które doświadczenie nie jest wymagane.

2024-04-24
24 kwietnia 2024 - 25 kwietnia 2024
2024-04-25
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.